Karriered alapfeltétele

A karriered és a magánéleted jelentős részét az határozza meg, hogy milyen jól tudod átadni az információt, és ez mennyire inspirálja azokat az embereket, akikre hatást szeretnél gyakorolni – rögtön cselekszenek, és megteszik azt, amit kérsz vagy javasolsz? Jó ötletnek tartják, és azonnal végre akarják hajtani?

Sok tényezője lehet a befolyásolás képességének, például tanulmányok, kapcsolatok, intelligencia, de ha eredményesen kezeled a kapcsolataidat, és az üzeneteid elérik hatásukat, fantasztikus  jövőd lesz minden téren.

Mi segíti a hatásos kommunikációt?
Abban talán egyet értünk, hogy a gyors és bő beszéd nem egyenlő a jó kommunikációval. A lehengerlő, túlon-túl elnyomó beszéd sem. A fogadónak fogni és érteni kell az üzenetet, ami őt gondolkodásra, cselekvésre készteti. A legtöbb ember jobban kedveli a lassú (de nem vontatott) beszédet, és a tiszta üzeneteket.
A beszélő készség tehát nem egyenlő a kommunikációval.
A hatásos beszéd, az eredményes kommunikáció alapja mindenekelőtt a megfelelő felkészültség. Ne felejtsük el a hallgató szempontját is figyelembe venni: ... és akkor ez miért jó nekem? Miért töltsek vele időt? Mi hasznom származik majd belőle? Itt nemm magaddal, hanem a hallgatóval kell foglalkozni, és az ő igényét előtérbe helyezni. Mi fogja őt motiválni abban, hogy teljesítse a kérésemet, akarja az általam vázolt lehetőségeket? Ahhoz, hogy a bizalmat felépítsd, készülni kell a közönségből, amihez őszinte érdeklődést kell mutatnom, és látniuk kell a saját szükségleteik teljesülését a beszédem, kommunikációm által. 
Mi kell a hatásos kommunikációhoz?
Szavak: Ha valamilyen információt szeretnék megosztani, fontos, hogy megfelelő szavakat használjunk. Ha valamilyen érzelmi, gondolati reakciót várunk, esetleg cselekvésre szeretnénk ösztönözni a hallgatóságot, tiszta, egyértelmű szavakat és mondatokat kell használni a megfelelő hatás érdekében. Sokszor sértő, agresszív, csúnya szavak rontják az üzenetet, különösen, ha a téma, vagy az elérni kívánt hatás erős ellentétben áll az elmondottakkal. A semleges vagy pozitív szavak hatnak leginkább az emberekre, különösen, ha cselekedni kell. Félelemből jóval kevesebb hallgató tesz meg nekünk dolgokat rossz érzések között, mint azok, akik pozitív eredményt várnak pozitív érzésekkel telve. Az igazi szónokok kevés, de hatásos szavakat használnak, nem használnak felesleges kliséket, hanem pozitívan, lelkesítően előadják beszédüket, témájukat, és a hallgatók közvetlen és egyenes üzenetet kapnak.
Hangszín: régi mondás, a mély hang bizalomgerjesztőbb és hitelesebb, mint a magas hang. Ettől függetlenül bármilyen hangszínnel is rendelkezik az előadó, mindenképpen adja önmagát, és saját hangján szóljon,  függetlenül a preferált hangszíntől.
Testbeszéd: A testünk többet elárul, mint gondolnánk. Ahogyan ülsz, vagy állsz, nagyobb hatást tesz hallgatódra, mint amit mondasz. Régi megfigyelés, hogy ha a hallgatóságod felé hajolsz enyhén, jelentősen növeled a hatást. Ülve ez egyszerűbb, állva pedig a hallgatóság felé fordulva, a hozzájuk közelebb álló lábra helyezve a súlyt olyan hatást kelthetünk, hogy egész testünkkel nyomatékot kap mondanivalónk.
A három összetevő együtt biztosít hiteles, megfelelő üzenetet, és ezeknek maximális harmoniában kell lenniük annak érdekében, hogy az elvárt hatást meghozza.
A beszéd tagolása, a fokuszált figyelem, a szemkontaktus, a csend megfelelő használata - sok más között - szintén fontosak. Ezekről nagyon sokat lehet olvasni, és igazán hasznos információkat találunk különféle könyvekben  a felkészüléshez.  
Ne hanyagoljuk az érzelmi töltetet - a lelkesedés ragad. Ha az előadó hiteles és elismert, a témárólérdeklődéssel, szenvedéllyel beszél, akkor a pozitív energia megsokszorozódik, és a hallgatók szívesen hallgatják és  követik, illetve hajtják végre javaslatait, kérését.
A kommunikáció tehát nem csupán maga a beszéd, hanem a meghallgatása is, és akkor a legredményesebb, ha interaktív.
Ha szeretnél több információt a témában, vagy érdeklődsz a befolyásolási, meggyőzési technikák iránt, keress bennünket: www.humanexcellence.hu.